Tacımı Geri Alın

 

12431638_516189928556813_682140602_n

Güzeller güzeli bir sürü kız geçtiğimiz hafta “Evren Güzeli” seçilmek için Miss Universe 2015’te yarıştı. Olay malum: Gecenin sunucularından Steve Harvey’nin heyecandan “ufak” bi hata yapması sonucu, birincilik tacı önce Kolombiya güzeline gitti, sonra sonucun yanlış okunduğu anlaşılınca ondan geri alınıp “gerçek sahibi” Filipin güzeline takıldı.

universe-2015-host-steve-harvey.jpg
Steve Harvey

İlk tepki ne olur? Kızın suratının aldığı hal hemen objektifle avlandı. Kıza “acındı”. Üzülündü. Elimizde, bu tür olaylara hepimizin genel olarak verdiğimiz bu ilk tepkileri gösteren fotoğraflar mevcut.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Peki sonra ne oluyor? Burdan sonra, pozitif bakan, ince gören, krizi fırsata çeviren insanlar ayrılıyor ve yükselen/mutlu insanlar kategorisinde yerlerini alıyor.

Milyonlarca insanın dikkatinin toplandığı bir gecede objektifleri böyle bir olayla kendinize çevirebilmeniz BÜYÜK ŞANSTIR.

Gel şimdi bakalım. Şu an herkes o geceden kimin yüzünü hatırlıyor? Peki, Filipinli güzel çok mu güzel yoksa şöyle yan yana bakınca Kolombiya güzeli de bayaa güzel mi? Hangisinin ismi şu an daha çok biliniyor? Hangisi maddi manevi destek görüyor ve görmeye de devam edecek?

Bu, en usta PR’cıların bile yapamayacağı bir reklam olabilir. Duygusal açıdansa, özgüveni yerinde bir insan için oldukça eğlenceli bir anı olabilir.

Şu anda bu tür yarışmaları izlemeyen, ilgilenmeyen, pek de uygun bulmayan “ayrıca” milyonlarca insan daha bu kızı artık tanıyor, hatta sempati besliyor. Kazandığı pozitif enerjinin haddi hesabı yok. Bildiğin “seviliyor”. Bunu parayla alabilir misin?

Bu ikincil ve daha pozitif tepkilerden bir tanesi de ünlü aktrist Sofia Vergara’nın, attığı tiwit ve giydiği elbiseyle (Kolombiya güzelinin o gece giydiği elbise) mahsun ama güçlü güzele verdiği destek oldu.

Giydiği elbiseyle fotoğrafını yayınlayan Vergara, attığı tiwitle de Kolombiya güzelinin taçlı fotoğrafını yayınladı ve altına “La Reina de todos modos” yani “Yine de ve zaten kraliçe” gibi anlamlara gelen bir cümle  yazdı.

Bu olay yarışmayı da daha duyulur kıldığı için, hakkında daha fazla içerik yayınlandı. O yüzden sen de görmüş olabilirsin ki bu kızların hepsi çok güzel. Yani öyle tek birine birincilik tacı verilmesi falan çok sembolik zaten.

Türkiye güzeli Melisa Uzun
Türkiye Güzeli Melisa Uzun

Bununla birlikte daha evlerinde üniversite sınavlarına çalışan, iş yerinde bilgisayar ekranına gömülen, sosyal alanda zorlu şartlarla mücadele eden, çocuk büyüten ne güzeller var. Ve bizler de bu diğer güzeller de hayatta bazı olaylar neticesinde, “elinden tacı alınmış evren güzeli” pozisyonunu zaman zaman yaşıyoruz.

Bu durumları nasıl yorumlayacağımız ve değerlendireceğimiz ise bu evrende kim olduğumuzu asıl belirleyen şey.

Kolombiya güzeli eğer akıllı bir kızsa, şu anda tacı alan kızdan daha mutludur. Zaten daha büyük kazançtadır. Eğer önce bu günleri yaşayıp, sonra zamanda geri gönderilse ve yine adı okunsaydı, belki içinden yalvarabilirdi, “Lütfen tacımı geri alın” diye.

Bazı engelleri aşmak için, ilk bakışta kayıp gibi görünen şeyleri iyi analiz etmek, aslında ekstra bir şeye ihtiyacımız olmadığını bilmek yeterli olabilir. Bazen var olan taçları kafadan çıkarmak ya da bizden alınması asıl cevap olabilir. İplerin elimizde olmadığı, başımıza geliveren olaylarda, sadece biraz beklemek en faydalısı olabilir.

Sonuçta sen de ben de “La Reina de todos modos”. Amerikalı güzel gibi neşemize bakalım.

miss-universe-guzellik-yarismasinda-skandal-7986994_6162_m
3. Seçilen Amerikalı Oliva Jordan
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s